Vuoden 2023 teema on kulttuurihyvinvointi

Satakunnan Syöpäyhdistyksessä juhlitaan vuonna 2023 taideterapian 10-vuotistaivalta. Taideterapia rantautui yhdistykseen ryhmätaideterapeutti Tommi Ojalan myötä vuonna 2013. Juhlavuosi sisältää kulttuuria monipuolisesti. Koko vuoden teemaksi onkin valittu kulttuurihyvinvointi. Vuosi alkoi jo etukäteen jouluisella ikoninäyttelyllä ja jatkuu vaihtuvilla taidenäyttelyillä läpi vuoden. Kuntoutuskurssit sisältävät taidelähtöisyyttä ja asiakkaita ohjataan kulttuurin pariin jakamalla kulttuurireseptejä. SatSy toimii myös Porin Kaupungin kanssa valtakunnallisen Taikusydän-verkoston aluekoordinaattorina. Ja paljon muuta! Juhlavuoden ohjelmisto täydentyy vuoden mittaan.

Taide, kulttuuri ja luovat menetelmät voivat vahvistaa hyvinvointia ja terveyttä monin tavoin. Haluamme täällä Satakunnassa tuoda monimuotoisen kulttuurin vahvaksi osaksi toimintaamme. Tämä vuosi olkoon myös hyvä startti vuoden 2024 yhdistyksen 50-vuotisjuhlalle!

Kysy rohkeasti näyttely- tai tapahtumatilaa käyttöösi, jos haluat olla edistämässä syöpäkuntoutujien ja heidän läheistensä kulttuurihyvinvointia!
Tiedustelut: Tommi Ojala, taideterapeutti, 044 7347500