Vertaistukijaksi

Haluatko olla syöpään sairastuneen tai hänen läheisensä apuna ja tukena? Tule mukaan tekemään arvokasta vapaaehtoistyötä vertaistukijana. Saat valmiuksia työhösi kursseillamme ja ammattihenkilön työnohjauksessa.

Järjestämme vertaistukijakoulutusta erilaisiin tarpeisiin. Voit kouluttautua vertaistukijaksi. Vertaistukijan tehtävänä ei ole toimia hoitoalan tai lääketieteen asiantuntijana, hän on ihminen ihmiselle.

Vertaistukija on itse sairastanut syövän tai nähnyt sairauden läheisen silmin. Vertaistukija annat henkistä tukea sairastavalle tai hänen läheiselleen.

Tapaamiset sovitaan vertaistukijan ja tuettavan kesken. Vertaistukijapalvelu kotihoidossa oleville toteutetaan potilaan pyynnöstä ja suostumuksella sairauden eri vaiheissa. Ensisijalla ovat potilaat, joiden sairaus on uusiutunut. Mahdollisuuksien mukaan tuetaan myös potilaan läheisiä. Toiminnassa huomioidaan potilaan toiveet ja tarpeet sekä vertaistukijan omat mahdollisuudet.

Haluatko vapaaehtoiseksi

Haluan vertasitukijan