Rintaproteesi

Yhdistyksemme välittää rintaproteesit niille Satakunnan alueen naisille, joiden rinta on leikattu joko osittain tai kokonaan rintasyövän takia. Meidän kauttamme voit myös uusia vanhan rintaproteesin.

Ensimmäistä proteesia hakevat saavat sairaalastaan palvelusetelin rintaproteesia varten eli proteesi on asiakkaalle aina maksuton. Sairaalasta saatu palveluseteli otetaan mukaan rintaproteesin sovitukseen.

Rintaproteesi voidaan uusia kahden vuoden välein. Mikäli rintaproteesi on rikkoutunut tai painossasi ja rintojen koossa on tapahtunut muutoksia, proteesin voi uusia. Myös proteesia uusittaessa se on asiakkaalle maksuton. Proteesin maksaa asiakkaan kotikunta.

Proteesin sovitusta varten varataan aika Satakunnan Syöpäyhdistyksen sairaanhoitajalle. Proteesia uusittaessa sairaanhoitaja tekee palveluseteli-/maksusitoumuspyynnön vastaanotolla.

Proteesin sovituksen yhteydessä voit halutessasi ostaa rintaliivit. Jäsenenä saat rintaliivit jäsenetuutena maksutta.

Aika varataan Syöpäyhdistyksen toimistosta, puhelin 02 6305 750.

Rekisteriseloste rintaproteesi