Kuntoutuskurssit

Me Satakunnan Syöpäyhdistyksessä haluamme, että jokainen syöpään sairastunut saa omaan elämäntilanteeseensa sopivaa tukea ja kuntoutusta. Järjestämme yhdessä Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskuksen (STEAn) ja Kelan kanssa kuntoutuskursseja ja muuta kuntouttavaa toimintaa.

Syöpäjärjestöjen kuntoutuskurssit 2024

Voimaa taiteesta viikonloppukurssi syöpäkuntoutujille ja läheisille Porissa Satakunnan Syöpäyhdistyksen tiloissa. 11.-13.10.2024. (STEA)

Liikkumista kaupunkipuistoissa ja taiteen tekemistä sisätiloissa. Vertaistukea samassa tilanteessa olevien kanssa, voimavaroja taiteesta. Uusia keinoja arjessa jaksamiseen.

Ryhmää ohjaavat: Sairaanhoitaja Sirpa Vanhala ja ryhmätaideterapeutti Tommi Ojala

Perjantai 11.10. klo 17-20

• Kokoontuminen yhdistyksen tiloissa
  • Ulkoilua kaupunkiympäristössä (Kirkkopuisto)

Lauantai 12.10. klo 10-15

• Kokoontuminen yhdistyksen tiloissa
  • Ulkoilua kaupunkiympäristössä
  • Lounas

Sunnuntai 13.10. klo 10-15

• Kokoontuminen
  • Ulkoilua kaupunkiympäristössä
  • Sairaanhoitajan osuus: ”Terveyttä arkeen”
  • Lounas
  • Taidetyöskentelyä sisätiloissa

Lisätiedot: Tommi Ojala, puhelin 044 734 7500 tai tommi.ojala@satakunnansyopayhdistys.fi

Kaikki kurssit ovat maksuttomia osallistujille!

Huom! Kurssille haetaan hakulomakkeella, jonka saat ottamalla yhteyttä Satakunnan Syöpäyhdistykseen tai tästä .  Hakemuksen voit palauttaa postitse tai sähköpostilla toimisto@satakunnansyopayhdistys.fi

Vertaistuesta voimaa suruun -kurssi läheisensä syöpään menettäneille Porissa 20.-22.9.2024 Noormarkun Ruukissa.

Tervetuloa nauttimaan upeasta ruukkimiljööstä, Alvar Aallon sisustuksesta, taiteesta ja herkullisesta Rotisseurs-tasoisesta ruuasta!

Perjantai 20.9.

09.00-11.00 Vainiolassa yhteinen koontikeskustelu

11.00 Lähtökahvit Klubilla

HAKEMUKSET 1.9.2024 MENNESSÄ:

Tule mukaan liikkumaan ja voimaantumaan!
Liikuntaa ja vertaistukea syksyisessä luonnossa -kurssi Porissa 2.10 – 13.11.2024. Kurssilla liikumme Porin kaupunkiympäristön luonto- ja ulkoilukohteissa. Luonnossa liikkumisen ohella jaamme vertaistukea ja rentoudumme asiantuntijan ohjauksessa.

Kurssi kannustaa ulkoilemaan luonnossa omien voimavarojen mukaisesti sekä ylläpitämään liikkuvuutta arjessa. Lisäksi saat asiantuntijoiden ohjeita ja neuvoja jaksamiseen.
Osallistujalla tulee olla fyysiset valmiudet kävellä maastossa.
Sateen sattuessa nautimme liikuntahetkistä ja tapaamisista sisätiloissa.

• Kurssi kokoontuu loka-marraskuussa keskiviikkoisin klo 17-19 yhteensä neljä kertaa: 2.10., 9.10., 16.10. ja 13.11.
  • Ohjaajina toimivat Satakunnan Syöpäyhdistyksen sairaanhoitajat Päivi Horppu ja Sirpa Vanhala
  • Kurssi on tarkoitettu syöpää sairastaville tai syövän sairastaneille
  • Mukana myös tanssi- ja liiketerapeutti Kaisa Selin
  • Ilmoittaudu mukaan täyttämällä sähköinen lomake tästä

Voit hakea myös muille Syöpäjärjestöjen ja Kelan järjestämille sopeutumisvalmennuskursseille.

Kelan kursseille haetaan Kelan kuntoutushakemuslomakkeella (Kela KU132). Hakemuksen liitteeksi lääkärin kirjoittama B-lausunto tai kuntoutussuunnitelma. https://www.kela.fi/kuntoutus-ja-sopeutumisvalmennuskurssit

Kursseille voit hakea, kun sairastumisesta on kulunut noin yksi vuosi. Kurssit ovat kurssilaisille maksuttomia.

Lisätietoja toimistosta tai sairaalan sosiaalityöntekijältä.

Mitä sopeutumisvalmennus on?

STEA:n kurssien hakemukset toimitetaan järjestävän syöpäyhdistyksen toimistoon.