Toiminta

Satakunnan Syöpäyhdistys on vuonna 1974 perustettu Satakunnan alueella toimiva järjestö. Olemme Suomen Syöpäyhdistyksen jäsenjärjestö ja osa Syöpäjärjestöjä.

Työmme perustana ovat Syöpäjärjestöjen arvot:

• Tasa-arvo ja oikeudenmukaisuus
  • Saavutettavuus
  • Luotettavuus
  • Yhteisöllisyys

Satakunnan Syöpäyhdistyksen toimisto ja sairaanhoitajien vastaanotto sijaitsee Porissa Yrjönkatu 2:ssa. Lisäksi sairaanhoitajamme pitävät vastaanottoa Raumalla, Huittisissa, Harjavallassa, Eurassa, Kokemäellä, Säkylässä ja Kankaanpäässä. Vastaanotot toimivat ajanvarauksella. Ajan voit tilata numerosta 02 6305 750 arkisin kello 9 – 15.

Satakunnassa toimii paikallisosastot Porissa, Raumalla ja Huittisissa. Paikallisosastot järjestävät tapahtumia, retkiä ja muuta  mukavaa toimintaa.  Tule mukaan toimintaan!

Kuka tahansa voi liittyä Satakunnan Syöpäyhdistyksen jäseneksi. Potilasjäsenenä voit hakea jäsenavustusta. Kannatusjäsenet ja yhteisöjäsenet puolestaan mahdollistavat toimintaamme. Jäsenenä olet oikeutettu maksuttomaan ihomuutostarkastukseen.  Liity mukaan!

Satakunnan Syöpäyhdistyksen toiminta rahoitetaan jäsenmaksuilla, lahjoituksilla, testamenteilla ja keräyksillä. Alueen ihmisten ja yritysten tuki on toiminnallemme ensiarvoisen tärkeää.

Satakunnan Syöpäyhdistyksen säännöt

Satakunnan Syöpäyhdistyksen Toimintakertomus 2022

Satakunnan Syöpäyhdistys verkkoesite

Rekisteriselosteet:

Rekisteriseloste-jasenkorvaukset

Rekisteriseloste-jasenrekisteri1

Rekisteriseloste-Sopeutumis-ja-virkistyskurssi

Rekisteriseloste-rintaproteesi

Rekisteriseloste-tukihenkilotoiminta

Rekisteriseloste-taideterapia

Rekisteriseloste-periytyvyysneuvonta-1

Rekisteriseloste-luomitarkastus

Satakunnan Syöpäyhdistys tekee tiivistä yhteistyötä Satasairaalan ja terveyskeskusten kanssa. Palvelumme täydentävät julkisen sektorin tarjoamaa palvelua.

Satakunnan Syöpäyhdistyksen palvelut

Tukea syöpäpotilaille ja läheisille

Yhdistyksen sairaanhoitajat auttavat ja tukevat syöpäpotilaita ja heidän läheisiään. Sairaanhoitajamme antavat terveysneuvontaa ja opastavat syövän varhaisessa toteamisessa ja ennaltaehkäisyssä. Palveluihimme kuuluu myös periytyvyysneuvonta ja luomien tarkastukset. Rinnan kokopoiston tai säästävän leikkauksen läpikäyneet naiset saavat rintaproteesin yhdistyksestämme myös proteesien uusinnat.

Kuntoutusta

Tarjoamme sairastuneille sopeutumisvalmennuskursseja, taideterapiaa, liike- ja tanssiterapiaa ja muuta tukea kuntoutumiseen.

Taideterapiaa

Tarjoamme syöpäkuntoutujille ja läheisille yksilö- ja ryhmämuotoista taideterapiaa.

Vertaistukea

Yhdistyksen omat koulutetut tukihenkilöt ovat tukena sairastuneille ja heidän läheisilleen. Tukihenkilöt antavat vertaistukea ja auttavat sopeutumisessa  sairauden kanssa. Yhdistys järjestää myös vertaistukiryhmiä.

Paikallistoimintaa

Järjestämme yhdessä paikallisosastojemme kanssa erilaisia tapahtumia, retkiä ja keräyksiä.

Tietoa syövästä

Syöpäjärjestöjen Kaikki syövästä -sivustolle on koottu ajankohtaista tietoa syövästä ja sen hoidosta.

Potilasoppaita

Suomen Syöpäpotilaat ylläpitää potilasoppaita eri aiheista. Oppaiden avulla tuetaan syöpäpotilaita ja heidän läheisiään tarjoamalla asiallista ja ymmärrettävää tietoa. Osa oppaista käsittelee jotain tiettyä syöpää, osa keskittyy syövän ja sen hoidon aiheuttamiin erityiskysymyksiin.

Tutustu potilasoppaisiin