Teemu Kylvö – Satakunnan Syöpäyhdistyksen taidekummi

Satakunnan Syöpäyhdistyksen ensimmäiseksi taidekummiksi on valittu lasinpuhaltaja Teemu Kylvö. Teemu Mikael Kylvö (1994) asuu ja työskentelee Nuutajärvellä. Hänelle taiteessa on tärkeää muotokieli, värit, tekstuurit. Taiteilijana hän hakee inspiraatiota mistä tahansa, se voi olla tunne, metafora, henkilö, muisto, haave tai toivomus.

Taidekummin pesti oikeuttaa näyttelyiden pitämiseen Satakunnan Syöpäyhdistyksen tiloissa. Taidekummi lupautuu edesauttamaan taiteen näkyvyyttä Syöpäyhdistyksen toiminnassa syöpäpotilaiden ja läheisten kuntoutumisen tukena. Taidekummi voi järjestää esimerkiksi työpajoja, luentoja tai performansseja.

Teemu Kylvön näyttely on parhaillaan Satakunnan Syöpäyhdistyksen tiloissa Porissa Yrjönkadulla. Näyttelyssä on esillä Kylvön uusimpia lasiteoksia ja maalauksia. Näyttely on avoinna arkisin kello 9-15 lokakuun ajan.