Satakunnan Syöpäyhdistyksen historiikki julkaistu

Satakunnan Syöpäyhdistyksen hallitus teki vuonna 2020 päätöksen, että 50-vuotisjuhlan yhteydessä julkaistaan yhdistyksen historiaan liittyvä juhlakirja. Kirjan kirjoittajiksi ja julkaisun toimittajiksi valittiin tietokirjailija, KM Pertti Rajala ja tutkija, FM Susanna Virkki. Kirjaa kuvittavat taiteilija Anne-Mari Alitalon kauniin voimalliset maalaukset.

Tietoa, tukea & toivoa – Satakunnan Syöpäyhdistys 50 vuotta -juhlakirja julkaistiin keskiviikkona 22.5.2024. Kirja kokoaa yksiin kansiin yhdistyksen vaiheet sen perustamishetkestä aina 2020-luvulle asti. Tietolähteinä ovat toimineet vuosikertomukset, hallituksen pöytäkirjat, lehtileikkeet, arkistokuvat ja yhdistyksen julkaisemat lehdet. Lisäksi on haastateltu yhdistyksen toiminnassa mukana olleita henkilöitä. Lämmin kiitos kaikille osallistuneille!

Kirjoja on myytävänä toimistolla, Yrjönkatu 2, hinta 35 €.