Liikkeellä elämässä – tanssi-liiketerapiakurssi syöpään sairastuneille

Milloin?

Kurssitapaamisia on kerran viikossa kymmenen kertaa, tiistaisin 8.2.-12.4.2022 klo 13.30-15.00.

Kenelle?

Kurssi on suunnattu syöpään sairastuneille, jotka haluavat käsitellä liikkeen ja keskustelun avulla omia ajatuksia ja kokemuksia. Syöpään sairastumisesta tai diagnoosin saamisesta on kulunut vähintään 6–12 kuukautta, koet että jaksat käsitellä asiaa ja osallistua kaikille ryhmäkerroille. Liikkuminen kurssilla ei ole fyysisesti raskasta, mutta jokaisen tulee pystyä liikkumaan itsenäisesti, istuutumaan lattialle ja nousemaan ylös.

Mitä?

Tanssi-liiketerapia on kehon, liikkeen ja keskustelun yhdistävä luova taideterapiamuoto. Kurssin ohjaajana toimii koulutettu tanssi-liiketerapeutti. Tanssi-liiketerapia ei edellytä liikunnallisia tai tanssillisia taitoja ja se soveltuu kaikenikäisille.

Tanssi-liiketerapia vahvistaa kehon ja mielen yhteyttä. Se voi edistää mielialan kohentumista ja ystävällisempää suhtautumista omaan kehoon. Sen kautta voi löytyä uudenlainen suhde omaan liikkumiseen. Kurssilla pääsee käsittelemään ajatuksia ja tunteita keskustelun ja liikkeen avulla, oppii kuuntelemaan kehon viestejä sekä lepäämään ja rentoutumaan. Kurssi voi myös vahvistaa minäkuvaa syöpähoitojen muuttamassa kehossa.

Ohjaajat

Tanssi-liiketerapeutti Kaisa Selin

Hakuohjeet

Kurssille haetaan täyttämällä paperinen  Hakulomake , jonka saa Satakunnan syöpäyhdistyksen toimistosta tai www.satakunnansyopayhdistys.fi voit myös tiedustella lomaketta Kaisalta.

Hakulomake postitetaan osoitteeseen: Satakunnan syöpäyhdistys, Yrjönkatu 2, 28100 Pori, tai sähköpostilla suoraan Kaisalle: kaisa@piuma.fi

Hakuaika kurssille päättyy

31.1.2022

Osallistujien määrä ja valinta

Kurssille valitaan 8 osallistujaa hakemuksen ja haastattelun perusteella.

Osallistuminen kurssille on maksutonta.

Lisätietoa: Kaisa Selin, p. 045 645 0366, kaisa@piuma.fi