Hyvinvoinnin joulukalenteri

Syöpää sairastavien miesten hyvinvoinnin joulukalenteri tarjoaa webinaareja, jotka sisältävät asiantuntijaluennon ja liikuntatuokion. Webinaarit tarjoavat tietoa, neuvoa ja tukea hyvinvoinnin edistämiseen. Webinaarit ovat maksuttomia, ja niihin osallistutaan etänä Teams-ohjelma kautta. Osallistujien kesken arvotaan palkintoja. Viikolla 50 luvassa jouluyllätys!

Osallistu webinaarin tästä

Tutustu alla olevaan Teams-ohjeeseen. Saavuthan paikalle noin 5–10 minuuttia ennen webinaarin alkamista, jotta ehdit testata yhteyksien toimivuuden.

Teams-ohjeet (pdf)

Aikataulu

1.12. klo 18.00–19.00 liikeharjoitukset virtsa- ja seksuaaliongelmien hallinnassa
Liikuntafysiologi, fysioterapeutti, dosentti Esko Mälkiä. Teoriaa ja harjoitusta.

9.12. klo 18.00–18.30 Miehisyys koetuksella
Seksuaalineuvoja, sairaanhoitaja Kristiina Annila, Vaasan keskussairaala.

klo 18.30–19.00 Pilates
Ohjaajana fysioterapeutti Jukka Keisala, Fysios Vaasa.

16.12. klo 18.00–18.20 Vertaisen puheenvuoro
Seppo Lehtinen.

klo 18.20–19.00 Rentouttava jooga
Ohjaajana tanssi-liiketerapeutti, joogaopettaja Kaisa Selin, Tanssiterapia Piuma.

Webinaarit järjestää yhteistyössä Läntinen Syöpäkeskus, Satakunnan Syöpäyhdistys, Pohjanmaan Syöpäyhdistys, Lounais-Suomen Syöpäyhdistys sekä Suomen Syöpäyhdistys.

• Liikunta edistää syövästä kuntoutumista, sillä yleiskunnon pysyessä hyvänä hoidot saadaan käytyä suunnitellusti.
  • Liikunta myös nopeuttaa hoidoista toipumista ja vähentää hoidoista aiheutuvia haittoja, joita ovat esimerkiksi uupuneisuus ja jaksamattomuus sekä luuston ja tasapainon heikentyminen.
  • Liikunta vähentää syövän uusiutumisen todennäköisyyttä ja se saattaa myös pidentää elinaikaa.